sammanfattning av min jul!

Hallå, ja jag är vid liv! Dock proppmätt, så jag nog klarar mig året ut. ;)
Kom hem för kanske en timme sedan. Har haft en underbar jul vill jag lova! Tänkte berätta om min jul nu, så ni får förbereda er på ett långt inlägg och massor av bilder. ;>

Julaftonsmorgon började med gröt och skinkmacka. Sedan vid tolv åkte jag och emma till pappa. Där var dom i full gång med maten! Så hjälpte till lite grann. Släkten kom tätt efter(inte hela såklart ;))så då började vi äta. Jag vet inte riktigt varför, men jag blir så himla mätt på julmat. Även fast jag knappt drack nå julmust förns efter maten. Men men. Efter maten vart det bara att prata lite & dessert till dom som ville ha. Sedan närmade sig klockan 3 och vi bänkade oss framför teven med 'Kalle och hans vänner' & då började vi öppna paket.
Guud, jag älskar verkligen julafton, dock hatar jag att det går så snabbt.. När vi öppnat klart allting började 'Kan du vissla Johanna' så vi kollade lite på den också. Och sen när klockan var 6 åkte jag och emma hem till mamma.
Där väntade mamma, mormor och anders! :) Så nästan på en gång började paketöppningen där också! Hade sjukt mysigt! Sen åkte mormor och emma & anders hem till sig.
När klockan var runt 8 åkte jag och mamma till min "stora storasyster" Ann-Sofie.
Ann-Sofies mamma och hennes sambo bar också där. Men jag, kristoffer, emma och anders satt oss vid köksbordet och spelade 'Vad ritar PICASSO?'. Var gryyymt roligt, tror jag aldrig skrattat så mycket till ett spel förrut! Emma och jag spöade pojkarna 2gånger, haha! :)
Sen när klockan var strax efter ett hämtade mamma mig. Hon själv hade varit och sjungt i kyrkan på midnattsmäsan. När jag kom hem la jag mig nästan på en gång, läste lite i nya boken först. "Om jag kunde drömma", ni vet Twilight-böckerna. :P Men var sjukt trött, så sov ganska snart.

Så imorse vaknade jag och började läsa igen, haha. Det vart snabbfix så åkte vi till min moster Annika klockan ett och åt. Vi åt som sagt julmat, som ni säkert förstår. Och så vart det lite spel där med. 'När och Fjärran', +lite efterrätt.
Emma ska ju ut ikväll, så skulle tjejerna komma till henne klockan 5. Så vi åkte väl kvart över 4. Men var så skönt att komma hem nu. Känner att jag vill pyssla lite på rummet och med nya grejerna. Funderar på att måla lite med mina nya kolpennor och kanske fortsätta läsa lite, skulle inte sitta fel!

Aja, nu kommer massa bilder från julafton! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback