stockholm med niorna

hemma i kära hedemora nu igen. ja faktiskt. jag är fan glad att jag bor i hedemora, eller nja,. alltså jag är glad att jag är uppväxt här osv. självklart älskar jag stockholm. men man känner fan på en gång när man komme rut dit på gatorna hur stressad man blir. iallafall jag. men vem vet, kanske blir jag som slutar där en dag. aja, men man uppskattar dom tripper till stockholm som det blir, vilket bara är några gånger om året.

anyway, vi kom iallafall dit och käkade vi drottningholmsslott! På bara en timme var man ju med om ett och annat. Blev kallad hora, bitch, fjortis osv. av några kaxiga blattar. Busvisslad av några äckelgubbar och en del till.
Men vi hade kul ändå, haha! Sen bar det av till tekniska- och polis-muséet. Det var ganska kul, liite tråkigt, men ja. :P
efter det parkerade vi bussen och sedan gick jag och brudarna (julia, isabelle, lisa, ranja & linnéa) in mot stan och shoppade lite. Jag hittade;

ett gult linne med knappar på sidorna, h&m 198:-
ett svart/vitt randigt linne, h&m 69,50:-
ett par stora silverörhängen, h&m 20:-(rea)
ett par vita tygskor, h&m 129:-(!!)
ett hårspray, h&m 29,50:-
(jag lägger upp en bild sen)

sen hann vi knappt med nå mer, så vi började gå mot gröna lund. vädret var helt underbart och studenterna firade och spelade högt på flaken i stan och det kändes verkligen att det snart var sommarlov!
när vi kommit till gröna lund vart det första bästa karusell (vilket var vilda musen) and so on. :)
Precis när vi ställt oss i matkön började det ju såklart regna. och det slutade inte heller, det fortsatte typ hela kvällen. Det var ju ett minus, men vafan. Vi hade skitkul ändå! +att jag, lisa & hampus åkte fritt fall!! haha, fy fan va stolta vi var/är! Dock fick jag slita in lisa, bokstavligt talat. haha! hon tackade mig efteråt och så gick hon och köpte ett kort! så stolt var hon!

nu ska jag ut och sola en stund, sen ska jag ta en snabb dusch och sen käka glass på lappens med lisa!

laater!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback