give in or give up

Mycket plugg det blev idag då.. Eller inte. Knappt öppnat boken idag. Fast har faktiskt läst lite på internet! Fastnade framför Johan Falk filmerna. Började se hemma hos pappa. Och då måste man ju se alla om man väl börjat! Haha.

Har precis druckit en varm kopp med vanilj te, så nu blev jag varmare. Är så himla sugen på att lägga mig med min favvo-bok. Men tanken tvingas bort av en annan trökig bok. Som ska vara klar på onsdag, skriven och klar. Trevligt.. Hm, läser nog i min favvo, så får jag lite energi tills imorgon, och dagarna framöver, då plugga står på schemat.
När folk säger att tiden i skolan var den bästa dom haft, kan jag faktiskt inte riktigt förstå. Eller ja, på sätt och vis, men naaae. Vi får se vad jag säger om den saken om några år. Jag vill inte att det här ska ha varit den bästa tiden jag någonsin upplevt om tio år. Jag menar, vad har man haft för liv då egentligen? Jag planerar ett sjujäkla liv efter studierna. Jag tänker mig att jag ska ha 'the best time of my life' då jag pluggat klart, och är öppen och fri för världen. Tills dess ska jag samla på mig en rejäl drös med pengar, sen ut och resa. Vill se vad som finns utanför Sveriges gränser. No way att jag ska sitta på ett kontor or whatever från när jag är ca. 25år tills jag är 65!? Nej, jag har planerat mitt liv ganska exakt hur jag vill ha det. Om det blir det får vi se. Som sagt, den som lever får se.

Haha, oj. Tog kanske i lite för mycket där ett tag. Men ajaa. Det här är ju faktiskt som min Dagbok. Min offentliga dagbok. Det är mina tankar och jag behöver skriva ner dom någonstanns. Skönt nu i alla fall. Det bara flöt på. Tänkte att det skulle bli ett par rader, men det flöt på riktigt bra. Nej, nu måste jag sluta, slår vad om att 1/10 har läst hela. haha pussss



känner mej rätt träffad där :) en riktig pungspark!

2010-01-08 // 12:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback