UPDATE!

Orkar inte berätta ALLT i detalj som hände under veckan i Tunisien, men en liten update blir det i alla fall.
När vi kom fram till hotellet och kollat runt lite blev det ett dopp i poolen på kvällen, väldigt skönt! Alla andra dagarna har vi bara legat och stekt på stranden sen duschat och tagit det lugnt för att sedan käka middag på hotellet. Eftersom vi hade all inclusive behövde vi knappt lämna hotellet. Men en dag åkte vi till en sån där marknad som dom har allt möjligt fast fejk, ni vet? Medina hette det, mitt i Sousse. Och fy fan säger jag bara. Det var så himla obehagligt så jag fick en panikattack, började nästan gråta faktiskt. Det var så himla ovant att dom är på en sådär och skriker åt en. Var där i en halvtimme kanske? Högst.
Åkte även dit några dagar senare, dock mot min vilja.. Då gick jag med solbrillor på och armarna i kors.
En kille kom fram till mig 'vackra kvinna!'. 'åh nej!' tänkte jag. Han frågade vad jag hette och sen sa han sitt egna namn. Safe. Han var också 17 och sen frågade han om mitt hotell jag ba, wow.. sakta ner nu, haha! Han frågade även mamma vad jag kostade. 30 karavaner erbjöd han.. Va säger ni, är jag värd det ? Nej, men han var väl bara ute efter att sälja något antar jag. Vi gick kort efter det igen.
Men jag fick även se en annan sida jag inte är van vid att se. När en mamma sitter med sitt barn i famnen och tigger pengar. Småbarn som kommer fram och ger folk blommor för lite pengar, nej det var inte behagligt det heller.
MEN trotts allt det så har jag haft en riktigt riktigt underbar resa med familjen. Vädret var på topp hela tiden och allt har varit perfekt!

Jag hoppas ni orkade läsa allt, det kommer bilder senare ikväll. Nu ska jag hjälpa mamma med maten! :)
PUSSS






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback