valvaka!

Jag hoppas ingen har missat att det är valvaka ikväll! Det är nu det händer. Jag hejar på det vänstra blocket, mer säger jag inte.
Nu på sensommaren/hösten har jag blivit väldigt engagerad och intresserad av politiken. Det tror jag fler än mig har blivit. Förrut gillade jag absolut inte politik och ville inte ha med det att göra om jag inte var tvungen. Men när det har varit mycket uppståndelse nu när det är val har jag tänk till ordentligt. Jag vet vad jag tycker och jag står för det. Ingen kan ändra på mina åsikter. Det är min framtid, vår framtid. Det är klart vi ska tycka till! Annars så ska man inte, enligt mig, få klaga!

Jag såg ett väldigt klokt klipp på Stellan Skarsgård, då han representerade de rödgröna. Han sa att USA(som ni säkert vet är privatiserat) har en barndödlighet som är dubbelt så stor som Sveriges. Dom ligger på 44:e plats, Sverige ligger på tredje.. Varför vill då alliansen att vi ska privetisera sjukhus, skolor etc.? Detsamma med skolan. Visst, dom har flera skolor med hög status, men USA har en väldigt dålig utbildningkvalité, dom ligger på på 26:e plats, förmodligen tack vare privatiseringen. Varför vill då 'vissa partier' ha privatisering? När dom ser hur det kan bli?

Det blev lite annorlunda inlägg här i bloggen, men det känns passande nu när det är val så ja.
Nu blir det plugg och lite mer valvaka! :)


ps. hoppas ingen tar illa upp! Detta är bara vad jag tycker. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback