funderingar över framtiden

Jag tror jag talar för de flesta som tar vita mössan i vår, att man börjar bli ganska stressad. Jag vet ju bara hur jag känner, men jag hoppas att någon mer känner likadant. Jag börjar få panik för vad jag ska göra efter skolan. Ska jag fortsätta studera eller ska jag börja jobba? Och vad ska jag studera och vart skulle jag kunna få jobb? Mja, det är sånna där tankar som flyger runt i skallen på mig just nu. Jag har börjat fått intresse för en utbildning, men är inte helt hundra än! Och jag vill verkligen vara det. Jag vill inte ångra mig senare i livet och önska jag gjorde något annat, något bättre.

 

Nu sitter jag här ute i kylan då jag egentligen bör ligga inbäddad inomhus med raggsockor på. Men nu sitter jag ute i solen, med mössa och glajjer på. Riktigt skönt är det! Och på tal om glasögonen så köpte jag dessa i barca. Där upplevde jag några av mitt livs bästa dagar(dock mina fötters värsta..(;)

 

Då går tankarna om man ska åka ner dit. En vän till mig vill göra det, så man kanske ska haka? Jag vet inte. Men jag vet att jag var lycklig där. Och att jag kan få möjligheten att lära mig prata flytande spanska är något jag skulle vara evigt tacksam över.

Ja, som sagt. Jag vet inte hur det blir. Men jag hoppas att det allt börjar bra och slutar ännu bättre. Att livet inte är en dans på rosor har jag förstått bara efter tiden på skolan.

 

Jag vet att man får uppförsbackar och att det känns tungt. Men sen när man är på toppen känns det verkligen ända in i tårna. Vad vet jag, jag är bara 18 bast. Har inte varit utanför Hedemoras gränser ensam. Men det kanske det som är bra? Vad vet jag hur det slutar. Den som lever får se.

 

Nu fryser mina händer så ska pallra mig in igen. Även om det var ruskigt skönt här ute i den klara luften! :)

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback