Angående min resa..

När det kommer till min resa i vår är det många som rycker på axlarna. När jag förklarar att jag ska flytta till våren/tidig sommar flinar vissa, lite som ett "ha, lycka till...". Men fortsätt gärna om det är så ni känner och tror. För vet ni? Det peppar mig så jäkla mycket! Jag ska flytta, och jag ska visa alla att lilla jag faktiskt kan ta hand om mig själv i ett främmande land som jag endast kört igenom 1 gång för över 10 år sedan.
 
Det går inte en dag då jag inte tänker på min resa. Jag antecknar massor. Hur man skaffar Natoinal insurance number, vart det är bäst att bo men ändå prisvärt och massor med annat som hör till när man flyttar till ett nytt land. Det finns en sak som sätter käppar i hjulet. Pengar. Men jag jobbar så mycket jag kan och söker jobb samtidigt. Men jag har bestämt mig. Och när jag tänkter på hur kul jag kommer få ha med dom där pengarna sen så är det nästan ett nöje att spara!
 
Dock kommer jag unna mig lite roliga saker här hemma också. Skulle bli tokig om jag skulle spara allt och satt hemma och glodde. Nej. Jag ska till Sälen om lite mindre än en månad med ett härligt gäng. Så blir det väl någon mer resa senare kanske.. Dock ska jag dra ner på en hel del utgifter. Till exempel så ska jag gå ut på krogen mer sällan och shoppa mindre.. Ja, sånt där ni vet.
 
Dock hoppas jag också att det är många av er som är glada för min skull och tror på mig. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback