02-03-2014

Dagarna rullar på här borta! Den här veckan har jag varit lite krasslig i halsen, hela familjen har varit förkylda. Så Alma var hemma i fredags, så åkte jag med henna och Fionn till deras doktor så fick båda två medicin. Nu är jag bättre, pojken och Ronan med men Alma har fortfarande en envis hosta.
 
I onsdags var jag barnfri och ensam i huset en hel natt! Väääldigt skönt, och behövligt. Annars i fredags shoppade jag lite på pennys med Alma. Hittade några superfynd! Kan lägga upp de sen! På fredagkväll åt vi god mat och drack lite vin framför tvn.
Igår så var vi till Dunnes (en stooor affär som har mat, kläder, möbler och inredning), jättehärlig affär! Jag strosade mest runt och kollade, köpte inget. Men det blir defenitivt ett återbesök! Vi handlade mat inför veckan och åkte sedan hem för att börja med maten. Vi har en lite tävling i familjen nu, vem som gör godast curry! Alma gjorde sin igår, väääldigt god. Något kryddstark för min smak kanske, men annars supergod. Vi får se om det blir jag eller Ronan nästa gång. Vinnaren får en flaska vin, haha! :)
 
Imorse näär jag vaknade hade Alma gjort en riktigt god fruktskål till mig med liiite youghurt och musli. Hon gjorde det igår till frukost med, sååå gott! Honungsmelon, banan, jordgubbar, vindruvor och annanas, mums! Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt. Vi får se om vi kanske åker till Mahon Point senare.
 
Nu ska jag börja kolla på en film tills maten är klar. Tror det får bli en av mina favoriter, The great gatsby. Jag sa det förrut och jag säger det igen, SE DEN om ni inte sett den. Jag fullkomligt älskar den!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback