Happy women's day!

Jag har flera vänner på facebook, instagram och twitter som lägger upp bilder och texter angående internationalla kvinnodagen. Alla är kvinnor som lagt upp något. Och endast kvinnor som gillar bilderna och texterna.. Är inte det lite konstigt? Många (män) har skrivit och undrat varför inte männen har en dag som kvinnorna. Det har dem, 19 november. Men idag är väl i princip varje dag männens dag. Dem har fortfarande den största makten i samhället. Dock har Sverige och många andra länder fattat grejen, och börjar bli mer och mer jämnställt. Vilket är fantastiskt! Dock finns det fortfarande länder som inte tillåter kvinnan att rösta, att jobba, eller att ens köra bil!
 
Stå upp och var stolt att du är kvinna! Följ era drömmar och låt ingen stå i vägen för dem! :) Berätta för era mammor och era systrar att de betyder och är viktiga! Och lär era söner att respektera kvinnor. :)
 
Jag har alltid sett upp till min mamma och mina systrar. Starka och självständiga kvinnor som har det där extra krutet i sig. Alla med underbara män i sina liv, som behandlar dom som dem ska behandlas, och stöttar dem i det dem gör. En man som lagt sin hand på en kvinna har jag noll resepekt för.
 
MEN hoppas alla får en härlig dag. Jag hoppas att du (man som kvinna,) firar denna dag. :)
 
http://skoltimme.plansverige.org/ < där kan ni skriva under (endast underskrift, email och mobilnr) så hjälper ni flickor att få gå i skolan.
 
 


Åh va fint du skriver om kvinnodagen! Blev riktigt rörd!!! Du har det!! i blodet!! - en stark självständig kvinna!! Love you!!Kram Mamma;)

Svar: Va kul! :) Tack mamma! <3 love you
Emelie Hedlund

2014-03-08 // 18:31:33
» emma

word!! :D

Svar: :D
Emelie Hedlund

2014-03-09 // 19:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback