pasta bolognese

Just nu står min pasta bolognese på spisen och puttrar så jag passar på att blogga lite för en gångs skull!
Jag tycker det är så skönt att stå och laga mat. Fastän jag har varit uppe i snart 13 timmar och jobbat i 8 av dom så är det skönt! Det känns nästan som lite terapi för mig. Mina tankar är lugna och sansade och just när jag står där har jag inte några större problem alls. (Förutom att jag möjligen är välldans hungrig! Men den som väntar på något gott..) Dock räknas det inte när man kokar nudlar eller steker på scans köttbullar. Nej, helst ska det ta en stund. Nu har jag lagat mat i över en timme och kommer nog vara klar om cirka 30 minuter. Men tro inte att jag står och lagar mat i 2 timmar varje dag, haha. Det skulle jag aldrig orka eller ha tid med. Men minst en gång i veckan blir det i alla fall.
 
Nu lär jag provsmaka om den är godkänd! Hoppas det är bra med er.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback