time heals nothing

18 långa dagar, troligtvis de längsta i mitt liv. 18 dagar sedan mitt hjärta försvann.

För ungefär sju år sedan, var jag en av jordens lyckligaste männsikor då jag äntligen fick en liten misse! Jag kommer ihåg det så väl. Att vi ville ha en katt som var lika våran förra katt, Alfons. Och så när vi såg kattungarna var alla svarta, utom en. Och det blev tillslut våran lilla katt, som jag så länge hade väntat på.
Han blev inte bara våran älskade Gunvald, han blev som en lillebror för mig. En familjemedlem helt klart. Så hur känns det att sakna en familjemedlem och inte veta om dom ens är vid liv? Det är så otroligt svårt för mig att inte kunna få hålla om honom. Och tanken på att jag aldrig mer kommer få göra det, att han aldrig kommer hoppa upp i min famn och gosa in i mitt hår eller att han aldrig kommer hoppa upp i sängen om kvällen och somna bredvid mig, tar kål på mig, bokstavligt talat! Jag är ett vrak utan honom. Dagarna är allt mer grå, maten smakar inte längre lika gott och jag kan inte riktigt konsentrera mig längre..

Jag hoppas, med hela mitt hjärta, att Du ska komma hem. Och jag kommer inte sluta förens du gör det, om jag så måste hoppas hela livet.


& ni som tycker att jag överdriver? Dra åt helvete

time heals nothing


» -

emelie. jag förstår dig. <3 katter är djur man älskar på ett så speciellt sätt, att när dom försvinner gör det också ont på ett väldigt speciellt och grymt obehagligt sätt... :( det blir så tomt.

2010-08-28 // 09:21:07
» frida

jag förstår dig till 110% emelie.. :( Jag hoppas han bara har gått ut på en lång vandring och kommer hem så småningom, katter kan göra sådant. Och han kan ju ha blivit skrämd av något annat djur eller något så han har försvunnit ett tag. hoppas han kommer hem snart!

2010-08-28 // 12:42:12

jag kan nog inte ens föreställa mig hur ont det måste göra. men du vet att jag finns här för dig, no matter what. mig får du luta dig emot och gråta när du vill gumman, "always and forever" <3

2010-08-28 // 15:41:28

<3

2010-09-01 // 22:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback