Apollo 11

Vet ni va det är för dag idag?(eller ja, igår tekniskt sett) jo det är precis 40år sedan människan tog sitt första steg på månen!
20 Juli, 1969. Ett datum som alla människor borde minnas.
Jag själv tycker det vore grymt spännande att åka dit! Jag skulle ta chansen om jag väl fick den, absolut! Bara att åka ut i rymden och se Jorden på håll, eller att stå på månen och se utsikten på Jorden. Åh, det skulle vara obeskrivligt.
Besättningen som utförde detta bestod av de tre astronauterna, Neil Armstrong, Edwin Aldrin och Michael Collins. Tänk att vara dom just idag och tänka;
"Där uppe var jag för precis 40år sedan, jag gick där uppe..!"
Jag skulle vara sjukt stolt och tacksam om det var jag! Vad tycker ni? Skulle ni våga utsätta er själva för detta?

Apollo 11, 20 juli 1969

"That's one small step for (a) man, one giant leap for mankind"
"Detta är ett litet steg för (en) människa, men ett jättekliv för mänskligheten"




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback