topp sex

Tänkte tipsa om de bästa filmerna enligt mig! Det är här bara sex av sjuuukt många andra bra filmer. Men det här är några som man MÅSTE se innan man dör. Det är en salig blandning, men ack så braaa!

Almost famous

Inspelar sig på 70-talet och dess musik. <3 En ung kille som försöker bli journalist får hänga med ett band på turne och han får leva ett liv han inte är van vid, men som han gillar starkt!

 


Walk the line

En sann film om Johhny Cash's liv. Droger, alkohol och hans underbara musik och karriär.


Ray

Även detta är en sann film, om Ray Charles liv som en blind pianist och hur han tar sig från botten till toppen, så jäkla grym!


Greet street hooligans

Handlar om en West Ham United klubb i uk. En film och vänskap, lojalitet och slagsmål, och hur det kan bli om man inte backar när man borde.


The pursuit of happiness

En sann film om hur en pappa gör allt, ALLT, för sin son. Så underbar och stark film så jag ryser in this moment när jag skriver om den!!

 

Nyckeln till frihet

Ja vad ska man skriva? Världens bästa film! Den handlar om ett fängelse och vänskapen och livet som skapas innanför murarna. Vad blir livet utanför fängelset när man suttit i fängelse längre än vad man har levt? Magnifik är ordet jag söker.

“Remember Red, hope is a good thing.
Maybe the best of things. And no good thing ever dies.”
- Nyckeln till frihet

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback