framtiden & drömmar

Ja, nu efter studenten har vi hela världen framför oss. Vi kan äntligen göra det vi verkligen vill göra och kämpa oss fram till våra drömmar. Det är snart en månad sedan jag stod där med vita mössan och jag börjar nu förstå att jag inte kommer gå tillbaka dit i höst. Fastän jag inte har något att göra (förutom småjobb) är det kaos i min hjärna. Det finns så himla många saker jag vill hinna göra innan jag skaffar familj osv.
 
Jag vill vara volontär både för djur och människor.
Flytta hemifrån.
Jag vill få en rejäl utbildning som sjuksköterskaoch hjälpa folk ännu mer.
Jag vill resa. Först och främst till usa, kenya, italien, england.
Jag vill vara au pair i något annat land.
Vill även kunna jobba med musik på något vis. "Det finns ett språk som alla i hela världen förstår, som är universellt. Det är musiken" som Paul Rusesabagina sa så fint på peace and love. Vilket jag tror på till 100%.
 
Så just nu jobbar jag för att få några av dessa drömmar uppfyllda. Jag vet att det säkert låter lite fjantigt och att det låter som att jag är värst fredsmänniskan som vänar om miljön och är riiiktigt grön. Men ja, även om jag VILL vara det så är jag inte det. Men jobbar på det! ;)
När jag skrev en uppsats om min livsåskådning i skolan i våras skrev jag att "jag vill lämna den här platsen till något bättre, än var den var när jag fann den", och det är det jag vill kämpa för! :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback