The great Gatsby

Igårkväll lagade jag och mamma lite god mat och myste framför en film - The great Gatsby! Att jag aldrig ens har hört talas om Gatsby?! Den skrevs först på 20talet och sedan gjordes en film 1926. Och nu, 2013, är det en nyinspelning med bl.a. Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan och Tobey Maguire(ni vet, spindelmannen?). Den var riktigt speciell, men jag föll för den! Så nu ska jag försöka leta på boken. Musiken i den nyinspelade filmen är också exemplarisk. Riktigt, riktigt bra! Så se den! Även om ni kanske inte är så förtjusta i tjugotalet så är det ändå en klassiker! ;> Och med de moderna låtarna blir det bara såååå bra!
 
Nu ska jag ta det lugnt ett tag sen hoppa in i duschen och sedan förbereda mig för kvällen! Håller tummarna att vädret är på topp!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback