ny dag, nya tag

Ja, idag är det en ny dag och jag ska inte kasta bort hela veckan för att en dag gick åt pipsvängen. Är flera som hört av sig och frågat hur det är med mig. Vissa trodde att det var riiiktigt allvarliga saker (som cancer eller graviditet..) så jag tänkte klargöra lite för er;
 
Jag är varken gravid, har canser eller döende av något slag. Men jag har gallsten vilken gör otrooligt ont i magen. Idag ska jag äntligen till Avesta och kolla hur det ser ut i magen. Dom ska ta en ultraljudsröntgen på min gallblåsa och mina gallvägar. Kanske även måste göra endoskopi i värsta fall. Så jag får varken äta eller dricka något på minst 4h innan jag ska dit. Så imorse var jag uppe vid tio och åt lite frukost. Börjar bli brutalt törstig nu...
 
Så natten till igår var i princip sömnlös då medicinen jag fått utskriven inte funkade till 100%.. Fick ta flera tabletter då smärtan inte gav sig. Somnade till slut då smärtorna gav sig lite. Vaknade runt halv sju igen av smärtor och så, men lyckades somna så jag sov några timmar på morgonen i alla fall! :)
Resten av dagen var jag illamående, öm i magen, fick uppstötningar, datorn fick nå virus så den har hängt sig (men jag trooor att jag kan fixa det, ska bara skaffa mig lite tålamod först..) m.m, därför blev jag så sjuuukt matt på livet och tyckte livet var orättvist. Men man får tänka att det kunde varit värre, det kan det alltid vara.. 
 
Det jag tycker är jobbigast med allt det där är att jag inte kan få äta vad jag vill..
Jag får säga hej då till allt det där goda ni vet. Som paprika, gurka, päron, äpplen, fet mat(pizza, chips etc.), kryddstark mat och massa annat gott! Visst, jag KAN äta det, men i så fall kanske i ett mått av en matsked, vilket suger.
 
Men som sagt! Ny dag Nya tag, absolut! Förhoppningsvis kan doktorn göra något för att hjälpa min lilla mage. Om inte så är det väl så, då får jag lära mig att leva med det helt enkelt! Nu ska jag hoppa in i duschen innan vi far till Avesta. Uppdaterar när jag kommer hem igen! :)
 
Puss på er! 
 
 
Förresten!
Hittade lite gamla bilder på mammas dator(som jag sitter på nu eftersom min är halvdöd..). Bjussar på några sommarbilder, för nu längtar jag som som tuuusan till våren och sommaren!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback