Ingefärste

Go kväll på er!

Helgen har varit riktigt bra. Igår firade jag som sagt Anna som fyllde år. Jag hade en riktigt trevlig kväll, hoppas att Anna också har det! Kom hem alldeles för sent, men mådde ändå helt okej idag. Lite trött bara.. Har chillat hemma mest hela dagen. Åkte ut till farmor med Emma en sväng nu på kvällen och gjorde henne lite sällskap. Mysig dag i alla fall! 

Imorgon väntar sista jobbveckan med eleverna, åh vad jag kommer sakna dom! Nästa vecka är det endast en planeringsdag, sen har jag semester i tre veckor! Ska bli fruktansvärt skönt!
Sen på fredag åker jag till Stockholm för två dagar på Summerburst. Kommer bli så jäkla kul! 

Just nu sitter jag och lyssnar på lite skön musik med en kopp ingefärste! Är så gott när man är lite bakis. Dricker det flera gången i veckan. Ska dock försöka få till det varje dag. Är så sjukt nyttigt! Hjälper både matsmältningen, är avslappnande, tar bort illamående, förbättrar allmäntillståndet och stärker ens immunförsvar! Bra mot massa annat också, inga som helst nackdelar!
Koka ihop lite färsk ingefära (skala och skiva en bit stor som en tumme ungefär) med några skivor citron i en kastrull med vatten. Sila sen och tillsätt lite honung för lite sötare smak. Gott OCH supernyttigt! Go for it!

God natt på er!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback