Internationella kvinnodagen!


Jag tror att majoriteten av mina läsare är tjejer, så idag är det allas vår dag! 8 mars, idag firar vi och strävar vi efter jämställdhet i samhället, över hela världen! 
Jag är hundra procent feminist. Men i mångas öron klingar det så negativt. Visst finns det folk som är extrema feminister. Men feminism står för jämställdhet oavsett kön. Men det ÄR inte något dåligt. Det kan vara det bästa som har hänt oss kvinnor. Feminism betyder inte att man hatar män, det betyder inte att man inte rakar sig eller hatar dom som gör det. Det betyder att man tror på jämställdhet. Jag skulle så gärna vilja att  den man som inte kallar sig själv för feminism förklarar för sin fru, syster och mamma att han inte tror på jämställdhet. Att han inte tycker kvinnan borde dela samma rättigheter.. 

Hur som helst, hoppas ni alla har haft en bra dag! Och var glad att feminismen finns, vem vet hur vi hade haft det annars?








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback