Éire

Hej på er!
 
Ja nu är jag här. Sitter just nu i min härligt stora säng i mitt rum i Rochestown, Cork, Irland. Gaaanska sjukt! Men känner mig redan som hemma (tassar lite på tå fortfarande, men det ska nog försvinna), det har ju bara gått en dag! Efter en väldigt lång resa kom jag fram till Cork runt 20 tiden igår lokal tid (21 svensk tid) och stod och väntade i en kvart ungefär och fick för mig att jag var helt fel.. Men sen såg jag Alma (mamman) och lilla Fionn (pojken som jag tar hand om) och herreguuud vilken skön känsla! Sån lättnad! Hon visade min en snabbis i Rochestown (förorten vi bor i) samt Douglas (grannorten). Supermysiga båda två! Vi köpte med oss donken då jag endast ätit en smörgås under dagen.. Ronan (pappan) kom hem efter en stund så fick träffa honom också!
 
Hela min värdfamilj är verkligen toppen! Glada, lättsamma och allmänt sköna! Efter att ha spenderat kvällen med Fionn och pappan kändes det jättebra! Lillkillen är verkligen ett enrgiknippe som alltid har ett leende på läpparna! :)
Annars idag har jag bara tagit det lugnt och tagit igen min energi från igår. Jag är ju i princip ledig till månadg då jag börjar "på riktigt". Så i helgen ska vi bara gå igenom allt så ska jag lära känna Fionn så mycket jag kan så han blir van med mig, han är ju bara 17 månader.
 
Imorgon ska jag träffa Debbie, hans förra barnvakt. Hon pluggar i Cork till förskolelärare om jag förstod rätt. Så ska hänga lite med henne och Fionn imorgon tänkte jag. Dock tar jag nog en promenad för att se mig omkring lite, med eller utan dom, det får vi se. :)
 
Haha, blev lite långt. Men då vet ni att jag har det välldans bra! Men saknar självklart alla där hemma. Så om någon vill skypa med mig så heter jag eemeliehedlund där också! :) Hoppas allt är bra med er.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback